Vilket avtal är mest lönsamt?
Det tråkiga svaret är att det varierar från person till person. Vi erbjuder idag tre olika typer av avtal: Fast, Rörligt månadsbaserat och Rörligt timpris. De kunder som drar nytta av timpriset är de som kan planera och schemalägga delar av sin energiförbrukning.
Med det menar vi att dessa kunder kan optimera sin elförbrukning genom att schemalägga laddningen av elbilar, användning av tvättmaskin och annan elektronisk utrustning baserat på det aktuella spotpriset. Vi betonar också att alla våra rörliga avtal är obundna. Det innebär att kunderna har möjlighet att prova på ett timprisavtal och byta när som helst om det inte passar deras behov. För de som föredrar tryggheten med ett fast elavtal erbjuder vi naturligtvis även den möjligheten.
Vilka betalsätt kan jag använda som Telinetkund?
Vår fakturering sker månadsvis i efterskott, och fakturorna genereras mellan den 5:e och 13:e varje månad. Vi strävar efter att erbjuda flexibla betallösningar för att göra det bekvämt för våra kunder. Alternativen inkluderar E-postfaktura, där betalning kan göras direkt genom länken i e-postmeddelandet, E-faktura som visas direkt i din internetbank och Autogiro som drar betalningen automatiskt.
Vidare kan du välja att få din faktura via Kivra eller som en pappersfaktura hemskickad. Vi uppmanar dock våra kunder att överväga att avstå från pappersfakturan då brevutdelning blir allt mer sällsynt, vilket kan leda till att fakturorna når kunderna senare än önskat. Dessutom ser vi det som en enkel åtgärd för att främja miljön.
Med introduktionen av vår app har vi också infört ytterligare ett betalsätt – Swish, vilket har blivit mycket uppskattat av våra kunder. Vi strävar kontinuerligt efter att anpassa och förbättra våra betallösningar för att möta kundernas behov och samtidigt främja både bekvämlighet och hållbarhet.
Hur säkerställer ni att kundservicepersonalen har den nödvändiga och aktuella kompetensen för att hantera kundärenden?
Vi har regelbundna avstämningar för att följa upp medarbetarnas mål baserat på mätresultat. Dessutom arrangerar vi workshops och utbildningar för att säkerställa att våra medarbetare har de nödvändiga verktygen för att hjälpa våra kunder på bästa sätt.
Hur mäter ni kundnöjdhet och vilka åtgärder vidtas baserat på feedback?
Vi mäter kundnöjdhet genom att samla feedback i vår chatt och efter varje telefonsamtal. Kunder uppmanas att svara på några frågor om sin upplevelse. Denna feedback är av yttersta vikt för oss då den hjälper oss att bättre förstå våra kunder och säkerställa att nödvändig information är lättillgänglig för dem.
Tillbaka till toppen