Kundservice, Telinet Energi
Hur är läget?
Jag mår bra och jag njuter av att hösten är här med alla sina fina färger.
Vad är din roll på Telinet?
Jag jobbar som elrådgivare på kundservice.
Vilken är den vanligaste frågan du får just nu?
Just nu handlar samtalen främst om priser. I och med de stigande priserna är det många som ringer in för att se över sina elavtal samt undrar varför priserna har stigit så pass mycket som de har.
Hur svarar du på den frågan?
Första prioritet är att försöka komma överens om ett avtal som passar kundens specifika behov. Ibland hjälper jag till genom att lägga över kunden på ett fast elavtal och vissa fall tecknar jag rörliga avtal, det beror på kundens önskan.
Utöver det ger jag råd och förklarar hur elmarknaden ser ut idag. Priserna har gått upp och prognosen tyder på en fortsatt uppgång under en period framåt. så jag brukar även informera kunderna om de olika faktorerna som påverkar elprisets uppgång.
Tillbaka till toppen