På Telinet Energi är nöjda kunder vårt allra viktigaste mål och därför är vi glada att vi för fjärde året i rad tilldelats utmärkelsen Trygg Kundkontakt. Det är den ideella föreningen Kontakta som årligen delar ut denna kvalitetsutmärkelse med syftet att guida konsumenter till verksamheter som erbjuder etiska och seriösa kundkontakter. Kvalitetsstämpeln Trygg kundkontakt ges till verksamheter som lever upp till de högt ställda kraven som ett medlemskap i Kontakta föreskriver.
Kvalitetsmärkningen betyder att Telinet Energi följer Kontaktas stadgar, svensk lagstiftning, gällande praxis och god sed i kontakter med konsumenter samt i verksamheten i allmänhet. Det ställs också krav på att vi bemöter kundklagomål på ett professionellt sätt och att våra kunder och medlemmar känner att de bemöts på ett bra sätt.
Dessutom innebär märkningen att vi lever upp till kraven på schyssta villkor för personal, att vi har en god arbetsmiljö samt att minst en person i ledande befattning hos oss har genomgått Kontaktas medlemsutbildning. Besök Kontaktas webbplats, där du kan läsa mer om utmärkelsen.
Tillbaka till toppen